(Нібыта пра Беларусь. З "Лірнік вясковы" Уладзіслава Сыракомлі).

ЛІРА МАЯ ТЫ СПЕЎНАЯ! З ЧАРАЎНІЧАГА ДРЭВА,

МУСІЦЬ, ТЫ ЗМАЙСТРАВАНА.

ЛЕДЗЬ ВАЗЬМУ ЦЯБЕ Ў РУКІ, УСЕ, ЯК ЁСЦЬ, ТВАЕ ГУКІ,

І ПЕСНЯЙ Я ЎВЕСЬ ЗАБРАНЫ.

Избранное сообщение

ЗАНАТОЎКІ. ТРАВЕНЬ.

ПАДЗЯЛІЦЦА

КАМЕНТАВАЦЬ ТУТ (уваход праз):

среда, 11 мая 2016 г.

Дзень памяці свяціцеля КІРЫЛЫ ТУРАЎСКАГА

(заўважым, што словы "русскій", "Русь" у час напісання жыція свяціцеля азначалі зусім не той сэнс, што ўкладаюць у іх сёння.)
















Трапар свяціцелю Кірылу Тураўскаму.


Набожнасці паборнік і руплівец,/ манахаў і стоўпнікаў пахвала́,/ свяціцелю Тураўскай паствы слаўны, /залатаславесны вучыцелю,/ светлым вучэннем богапазнання свайго прасвяціў ты краі рускія,/ у малітве да Бога благадатны грэшнікаў спрыяльнік,/ Кірыле Багамудры,/ малі Хрыста Бога, каб умацаваліся мы, суайчыннікі твае,// у Праваслаўі, благачэсці і аднадумстве.

Кандак свяціцелю Кірылу Тураўскаму.


Нястомным ў малітвах, / шчырым падзвіжнікам паслушэнства і набожнасці будучы, / цярплівасці і пакоры навучаў ты паству сваю, / дабрадзейнасцямі святасці і праведнасці стада Хрыстова прасвятляючы, / і мёдатачывымі словамі ўсю зямлю Рускую насычаючы, / на праведны шлях запаведзяў Гасподніх сілаю духа твайго настаўляў ты ўсіх, / і цяпер прасвятлі, як сонца, людзей, азмрочаных грахамі, // і да пакаяння нас прывядзі.


ЖЫЦІЕ ТУТ

ТВОРЫ ТУТ

МОЛИТВА В НЕДЕЛЮ ПО УТРЕНИ


Слава Тебе, Господи Боже мой, яко сподобил мя еси видети день преславнаго воскресения Твоего, в онже свободил сей сущия во аде связанныя праведных души! Тоя свободы, Владыко, аз желаю: разрешиши мя связана суща многыми грехы, да восияет свет благодати Твоея во мрачней ми души. Веде бо безчисленыя щедроты Твоя и неизреченное человеколюбие Твое: яко от небытия мя во бытие вся привел еси и своего образа подобием украсив мя, словесем же и разумом превыше скота вознес мя и твари всей владыку устроил мя еси. Сведый время живота моего, от юности моея и доныне пекийся мною, да бых спасен был, и прекраснаго лика Твоих аггел согласника хотяй мя быти, заповедь дал ми еси и духовное дело во чистоте совершити повелел ми еси; аз же, окаянный, запят бых умом к своему хотению, люблением плотским ввергох себе в смрадную тину греховную и далече ся сотворих от Твоея благости. Твой сын порождением купели духовныя, ныне же раб бых греховный. И того ради стеню из глубины сердечныя и слезю болезнию душевною: судный час помышляя, весь изнемогаю. Како убо обрящуся тамо? Кое ли слово изреку за грехи моя? Или каков ответ будет ми от Судии? Где ли скрыю беззаконий моих множество? Яко несть помогающаго ми, избавляющаго мя. И что сотворю, Господи мой, Господи! Не веде, к кому ся прибегну, да спасена ми будет душа. Время живота моего мало, и поне отныне пригвозди страсе Твоем плоть мою; да не наг обрящуся от добрых дел, смех бываю демоном. Се бо, яко детище, запят быв от врага моего, и в последнюю впадох погыбель. Не бысть от века человек грешен якоже аз: злых бо ради моих дел прогнах души моей аггела хранителя и приях губителя, неподобная возлагающа на мое сердце. Но не остави мене до конца погибнути, Иисусе, благое имя! От земли создавый мя и живот даровавый ми, призри на смирение мое: аще бо и без числа согреших, но не воздех руку мою к Богу чюждему, ниже отчаяхся отнюдь, помышляя образ Твоего человеколюбия, еже показа на согрешивших прежде. Поминаю Давида, иже по даровании пророчествия в ров любодеяния впаде и убийство сотвори и покаявся к Тебе Богу и Творцу, достоин бысть Твоея милости. И за Ахава Сам ко пророку глаголя: Не имам сотворити прежде реченнаго нань зла, видех бо его, како сетуя ходит предо Мною о своих согрешениих. Ей, Владыко мой, и еще приложю, плачася, пред Тобою великих и неудобь исцельных моих язв. Како Манасия беззаконствовав и много Израиля осквернив и Тебе, Бога отец своих, прогневал, предан бысть иноплеменнику в казнь, егоже в сосуде медяне заключивше и яко скота травою питаху: видев же свою погибель и воспомянув прежде сотворенныя своя грехи, и возопи среде уз к Тебе, Богу и Творцу, и чрез надежду изят бысть оттуду преславно. Такоже и аз, вся злая в животе моем содеях и недостойна себе сотворих Твоей милости. И како на высоту к Тебе воззрю скверными очима? како ли явлюся лицу Твоему, раздрав первую боготканную одежу и осквернив плоти моея ризу? Но очисти мя, яко Спас, и прости ми, яко Бог! Призри на смирение мое и не помяни злобы грехов моих, яже сотворих на убогую мою душю. Надею бо ся Твоей милости и вопию к Тебе воплем велиим: Помяни, Господи, глаголы пречистых Твоих уст, яже рече "Ищите, обрящете, просите и дастъся вам", не пришел бо еси призвати праведных, но грешных на покаяние, от нихже первый есмь аз. И ныне исповедаю вся безакония моя: и мне бо молчащу, Ты сия свеси. Но, о Премилостиве, приими мя, яко разбойника и мытаря и блуднаго сына: тии бо беша всеми отчаеми; Ты же прият я и раю сотвори жителя. Приими и мое покаяние, недостойнаго раба Твоего, Господи Иисусе Христе! Словом очистивый прокаженныя, очисти скверну души моея и помощник ми буди: честнаго Ти креста силою укрепи мя и Духом Святым утверди мя,возврати посрамлены борющыя мя, и да исповедят уста моя множество милости Твоея, яко бысть помощник мой во всякой беде и утешитель в день печали моея. И ныне не отверзи моления раба Твоего, но спаси страстную ми душю и вся християны помилуй, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы, яко Ты еси Бог наш и Тебе ся мили деем: Отче и Сыне и Душе Святый, помилуй нас всегда ныне и присно и во веки веков. Аминь.


Комментариев нет:

Отправить комментарий